Zabieg

Wrastające i wkręcające paznokcie

• Wrastający paznokieć to stan, w którym płytka paznokciowa wbija się w wały okołopaznokciowe, powodując ból, obrzęk i stan zapalny. Najczęstszą przyczyną wrastania paznokcia jest nieprawidłowe skracanie płytki paznokciowej, noszenie złego obuwia i nadmierna potliwość stóp.
  • Wkręcający paznokieć to stan, w którym boczne krawędzie płytki paznokciowej tworzą kształt rurki. Paznokieć miażdży łożysko i uciska wały okołopaznokciowe powodując ból. Trudność w skracaniu płytki bardzo często prowadzi do powstawania stanów zapalnych.
  • Wrastanie i wkręcanie płytki paznokciowej to bolesne dolegliwości, które utrudniają pacjentowi codzienne funkcjonowanie.

Jak przygotować się do zabiegu? Pamiętaj, aby nie moczyć stóp, nie stosować maści, ani antybiotyków miejscowych.

Jak wygląda zabieg? Na pierwszej wizycie przeprowadzany jest dokładny wywiad oraz oględziny płytki paznokciowej. Na podstawie przyczyny oraz stanu zaawansowania wrastania lub wkręcenia płytki paznokciowej dobiera się metodę terapii. W gabinecie stosowane są opatrunki-tamponady oraz klamry ortonyksyjne, często pobierany jest również wymaz do badania bakteriologicznego. W szczególnych przypadkach pacjent kierowany jest na zabieg podochirurgiczny.

Czas trwania zabiegu: od 30 do 60 minut

Zalecenia po zabiegu: Stosowanie odpowiednich opatrunków z substancjami aktywnymi, regularne wizyty kontrolne oraz bezwzględne trzymanie się zaleceń podologa.

Galeria

Wrastające i wkręcające paznokcie